top of page

Uutta kohden Unio­nin­ka­dul­la

Larissa Raudas

4. lokak. 2016

Al­kusyk­syi­se­nä il­ta­päi­vä­nä joukko Theronin työn­te­ki­jöi­tä astuu Unio­nin­ka­dun juh­la­huo­neis­to­jen tiloihin. Askeleet suun­taa­vat por­taik­koon, kohti hol­vi­kel­la­ria. Tun­nel­mal­li­sen hol­vi­ka­ton alta löytyy juuri sopivan kokoinen neu­vot­te­lu­ti­la, jonka in­ten­sii­vi­nen tunnelma luo oivat puitteet pa­la­ve­ril­le. Illan teemana on tar­jous­ten tekeminen, ja pian kel­la­ris­sa jaetaan tietoa ja mietitään yhdessä uusia ideoita.

Theronin syksy on alkanut vauhdikkaasti useiden uudistusten myötä. Lounasravintoloissa on lanseerattu uudenlainen Eat & Work -konsepti, ja toiminta on rantautunut tiiviimmin tapahtumien ja bistrokulttuurin pariin. Theron on luonut nahkansa, mikä näkyy vahvasti myös yrityksen visuaalisessa ilmeessä. Uudistunut Therontarjoaa asiakkaille palveluita, joita juuri tässä ajassa tarvitaan.  


Eräs konkreettinen muutos on myyntiosaston muutto Pitäjänmäen tiloista Unioninkadulle juhlahuoneistojen kupeeseen. Myynti on kiinteä osa Theronin ydintoimintaa, ja myynti-ja markkinointijohtaja Katri Kärkkäinen kannustaa henkilökuntaa osallistumaan aktiivisesti myynnin kehittämiseen.


Tänä iltana Kärkkäinen on koonnut myynnin työntekijät sekä vas­taan­ot­to­vir­kai­li­jat yhteiseen palaveriin. Vas­taan­ot­to­vir­kai­li­jat ryhtyvät osaltaan myyntityöhön, sillä he tuntevat jo oman toimitilansa asiakkaat. Näin asiakkaiden ei tarvitse erikseen ottaa yhteyttä myyntiin, vaan he voivat tehdä tilavaraukset suoraan omalta vas­taan­ot­to­vir­kai­li­jal­ta. Vas­taan­ot­to­vir­kai­li­ja on avainasemassa, sillä hän tuntee jo asiakkaat. Aulasta käsin voidaan esitellä myös kokous- ja juhlatiloja, jotka sijaitsevat oman alueen ulkopuolella.  


”Kun nyt olette kaikki aivoinenne täällä, mietitään yhdessä ideoita”, Kärkkäinen heittää napakasti heti palaverin alkuun. Tunnelma on rauhallisen keskittynyt, ja holvikellarin kätköissä voi suorastaan kuulla aivotyön hiljaisen raksutuksen. Theronin myyntityöntekijän tulee olla tarkka, kärsivällinen ja valmis siihen, että tarjoukset muuttuvat tilausprosessin aikana.


Myynnin konkarit antavat uusille tulokkaille käytännöllisiä ohjeita, joista on hyötyä myyntityössä. Kaiken keskiössä on asiakas, jolle tarjotaan laadukasta asiakaspalvelua. Vas­taan­ot­to­vir­kai­li­joi­den esimies Liisa Mutka toteaa, että palaverin tarkoitus on saada työntekijät innostumaan ja ideoimaan yhdessä. Siinä on onnistuttu, sillä pian näkyy kohollaan olevia käsiä, joilla viitataan puheenvuoroa. Ilmassa suorastaan lentää ideoita, joita napataan kiinni yhteisvoimin.  


Ideoimista vauhdittaa kevyt ja terveellinen iltapala, joka on valmistettu Pitäjänmäen keskuskeittiössä. Illan menu sisältää sipulipiirasta sekä salaatteja, ja marinoituja juureksia ja vihanneksia sadonkorjuun henkeen. Lautasta koristavat pavut, punajuuret ja värikkäät paprikat.


Kun palaveri on päättynyt, voi Unioninkadulla tuntea vielä ilta-auringon lämmön. Lämmin tunnelma jäi myös yhteisestä kehitystyöstä, jonka tuloksena myyntityöhön löytyi runsaasti uusia näkökulmia. Syksyn edetessä myynnin työntekijät pääsevät toden teolla kokeilemaan ideoita käytännössä, sillä pikkujoulukausi on ovella yllättävän nopeasti.


Theron Catering blog 4.10.2016

bottom of page